Interaktiv markedsføring

I denne artikkelen skal vi se på hvordan vi kan dekke kundens behov på en mer tilfredsstillende måte gjennom interaktiv markedsføring. Poenget med å ha en interaktiv måte å markedsføre på er at vi kan finne ut mer om hva kundene vil ha og hvordan vi kan levere det til dem.

Hvordan ser det ut?

Det er mange forskjellige måter vi kan innføre en viss interaksjon i markedsføringen vår. En god måte å finne ut mer om kundene våre på er rett og slett ved å spørre dem hva de foretrekker og hvilke behov de har. Her må man være kreativ for å samle inn så mye informasjon om konsumenten som mulig, på den mest spennende måten vi kan.

La oss se på et eksempel. Si at vi har nettside der kunden har mange forskjellige produkter å velge mellom. Gjennom en slags interaktiv quiz eller undersøkelse kan vi veilede kunden til det nødvendige produktet på en enkel og morsom måte. Det er også en måte å holde oppmerksomheten på. Alt dette henger sammen. Selv om vi ikke nødvendigvis har muligheten til å samle inn denne informasjonen før vi skal bygge nettsiden vår, så kan vi fortsatt bruke dette til å finne mer ut om de kundene som vi faktisk får på besøk. Hvordan ser dette ut?

La oss si at vi allerede har optimalisert hvordan vi kommer frem i søkemotorene som finnes ute på nettet. Vi får kunder inn på nettsiden vår og stiller dem noen enkle spørsmål enten før eller etter de har kjøpt produktet. Ved å gjøre undersøkelsen gøy for dem kan vi etterlate et godt inntrykk samtidig som vi skaffer ny informasjon som vi kan bruke i optimaliseringen vår. Ved å skape en slik interaktiv opplevelse kan vi øke effektiviteten vår uten å slite ut kunden med irriterende og kjedelige spørsmål.