Profesjonalitet og innhold

I denne teksten skal vi gå gjennom hvordan vi kan bygge opp nettsiden vår for å gi et seriøst og profesjonelt inntrykk til kundene våre. Etter at vi har gått gjennom dette skal vi se litt nærmere på hvordan vi kan forbedre innholdet vårt.

Profesjonalitet

Hvorfor er det viktig for oss å gi et profesjonelt inntrykk til kundene våre? Svaret på det er ganske enkelt. Når vi kan henvise til en profesjonell nettside så sender vi et signal til kunden om at vi er en seriøs bedrift. I deres øyene så er sannsynligheten høyere for at produktet også blir tatt på alvor. Måten vi formidler tjenesten vår på er veldig knyttet sammen med selve leveringen og kvaliteten på det vi selger. Måten vi kan fremvise oss som profesjonelle er ved å holde det rent og ryddig. Vi kan unngå unødvendige gjentakelser og sørge for at teksten ikke inneholder skrivefeil.

Her kan det være viktig å gi kunden en mulighet til å opprettholde en kontakt med bedriften. Dette viser til at vi kan tilby kundeservice, noe som er uhyre viktig dersom kunden er usikker på noe som de ikke får svar på på selve nettsiden.

Innhold

For at innholdet skal være lett å bruke så må nettsiden skrives på en en smart og fornuftig måte. Det vil si at man må investere i profesjonell koding som fører til at nettsiden lastes inn raskt og enkelt. Desto lengre tid det tar å komme seg til innholdet, desto fortere mister kunden oppmerksomheten. I dagens samfunn er det også mange som bruker mobilen sin til å surfe på internett. Derfor må man også sørge for at nettsiden fungerer smertefritt på både datamaskinen og mobiltelefonen. Det absolutt viktigste vi kan gjøre, som fører til at innholdet vårt kommer frem til kundene våre, er å gjøre det lett å dele. På denne måten kan vi nå ut til kunder som ikke aktivt søker etter oss, men som fortsatt har behovet.