Oppgradering av nettsiden

Hva mener vi når vi snakker om å øke effektiviteten på en nettside? Når noen besøker nettsiden din så er det viktig at det er lett å navigere seg gjennom all informasjonen som er på den. Det må være en lettvint og brukervennlig måte for besøkende å bearbeide det nettsiden prøver å formidle.

Optimalisering

Man bør begynne å implementere SEO ( Search Engine Optimization ) helt i begynnelsen, slik at man er innforstått med hvilke nøkkelord som er relevante for det vi prøver å formidle. Dette gir oss et klart bilde over hvilke ord vi skal gjøre mer synlig i søkemotorene som kundene våre bruker. I tillegg så har vi en god oversikt over hvilke ord vi bør bruke som overskrifter slik at forventningene til kundene skal bli møtt best mulig når du klikker deg inn. Det er altså veldig viktig at vi forstår hva kundene våre leter etter, og veilede dem til innholdet vi tilbyr. Dette hjelper oss til å få kunden til selve nettsiden vår, deretter må vi designe den på en måte som holder på oppmerksomheten deres. Vi snakker om å engasjere kunden på en måte som viser til profesjonalitet og appellerer til det spesifikke kundesegmentet som vi prøver å tiltrekke. La oss se på det.

Det første man ser på er teksten på selve nettsiden. Skriften bør være veldig lesbar og behagelig å se på. Det er det mest innlysende, men det kan også være lurt å bruke andre hjelpemidler, som for eksempler følelser. Dette kan bli formidlet gjennom musikk, bilder og videoer. Hvorfor er dette viktig for siden vår? Hva har det med noe som helst å gjøre?

Jo, poenget med å optimalisere innholdet til nettsiden er jo rett og slett å holde oppmerksomheten til kunden vår. Dette fører til at sannsynligheten for at vi selger produktet vårt øker. Her skraper vi bare overflaten når det gjelder å optimalisere innholdet.